Pamatujete se ještě na výuku na základních školách v hodinách fyziky, kdy se probíral princip spalovacího motoru? Mimo jiné jsme se tam dozvídali, jak se hořlavá směs benzínu se vzduchem zapaluje, a jak výbuch palivové směsi uvede do pohybu pomocí ventilů a pístů klikovou hřídel a následně celé vozidlo. K zapálení palivové směsi potřebujete indukční cívku 036905715f a zapalovací svíčky.
Když se palivo dostane až do výfuku
Jednou z nepřehlédnutelných závad zapalovacích indukčních cívek je velmi hlučná střelba z výfuku, provázená efektními plameny. Vypadá to sice fantasticky, ale ve skutečnosti jde o docela snadno řešitelný problém výměnou indukční cívky. Nesmí se to ale zanedbat, protože pak by mohlo dojít k poškození i jiných, mnohem dražších částí pohonné jednotky, a to by se pak výrazně prodražilo.
Střílení a plameny z výfuku způsobuje nespálené palivo, které se dostane až tam, kde nemá co dělat, a příčina je právě ve vadné indukční cívce, jež dodává energii zapalovacím svíčkám k zapálení paliva ve spalovací komoře.
Když svíčky nezapalují palivo
Závada na indukčních cívkách se může projevit i tak, že svíčky zapalují palivo jen v nepatrném množství, a to se pak v motoru nespaluje. Ze spalovacího motoru se pak stává nefunkční kus kovu, a vozidlo to může i zcela znehybnit. Prostě s touto závadou nikam nedojedete a zůstanete na okraji silnice stát.
Podobné to může být i se startováním, opět tu jde o stejný princip – jestliže není zážeh, není čím spalovat. Mohli bychom to přirovnat ke kanystru benzínu, který máte bezpečně uložený v garáži, a jestliže jej nezapálíte nějakým plamenem, vysokou teplotou či elektrickou jiskrou, může být benzín v kanystru uschován třeba deset let. Váš vůz tedy zjednodušeně řečeno vadná svíčka či indukční cívka nerozpohybuje. Naštěstí jsou tyto náhradní díly běžně v prodeji a nemusíte kvůli tomu odstavit vůz na delší dobu, nebo dokonce se jej úplně zbavit a odvézt jej na šrotiště.