O tom, že podnikání není nijak jednoduché, ví dnes již asi každý. Nikde není garantováno, že v něm dosáhneme zisku. Konkurence je velká, a pokud chceme uspět, musíme se skutečně hodně snažit. V tom nám může skutečně hodně pomoci internet. Díky němu můžeme být v neustálém spojení jak se svými zákazníky, tak i dodavateli či zaměstnanci. Ostatně vidíme to i v nejrůznějších reklamách na speciální tarify pro podnikatele, kteří by podle nich měli být v podstatě neustále online.
Podle těchto představ má typický podnikatel být neustále na příjmu, stále kontrolovat e-maily, spravovat faktury, kontaktovat zákazníky. A na první pohled by se mohlo zdát, že je to skutečně ta nejlepší možnost podnikání – přeci jen tak neustále zvyšujeme svůj zisk, pokud jsme online. Jak už to však tak bývá, skutečnost je přeci jen poněkud jiná.
V první řadě zde máme fakt, že není v silách prakticky žádného člověka být neustále na internetu. Nehledě na fakt, že zvláště u nových, malých podnikatelů skutečně nehrozí, že by nás zákazníci kontaktovali například v polovině noci. Jistě, záleží na tom, jaký typ podnikání provozujeme, avšak můžeme počítat s tím, že většinou stačí být k dispozici během běžných hodin. A i když nám pošlou e-mail například později večer, neznamená to, že na něj musíme také okamžitě odpovědět.
Jistě, je pravdou, že s pomocí internetu si můžeme v podstatě kdykoliv ověřit, jak na tom naše podnikání je, případně zda byla zaplacena nějaká faktura. Skutečně to ale potřebujeme? Ani mnohé banky nemají okamžité platby, pokud posíláme mezi různými bankami, většinou trvá den, a o nedělích a o svátcích prakticky ani neprobíhá.
Je pravdou, že ačkoliv internet může pomoci, měli bychom se spíše soustředit na předmět našeho podnikání. Jistě, pokud i tento vyžaduje internet, pak rozhodně potřebujeme být připojeni prakticky neustále. Avšak tak tomu v mnoha případech není. I zde je tak dobré dělat věci s mírou a s rozumem.