To, že základním cílem každého obchodu je dosahování co nejvyššího zisku, asi nikoho nepřekvapí. Možná vás však udiví některé metody, které jsou běžnou součástí obchodní praxe, a u kterých jste ani netušili, jaké důsledky mohou mít. Zisk si samozřejmě obchod vytváří tím, že láká https://cs.wikipedia.org/wiki/Laka co nejvíce nových zákazníků. Avšak to samotné rozhodně nestačí. Je potřeba si nějakým způsobem udržet i ty stávající. A jednou z možností je udržovat s nimi kontakty. Je to ale skutečně tak výhodné?
Většina z nás samozřejmě není nijak nadšená, když nás některá z firem volá či nám posílá e-maily. Zdálo by se tedy, že tato metoda nebude příliš efektivní. Avšak překvapivě je opak pravdou. Stále se totiž najde dost lidí, kteří jsou ochotni si telefonát poslechnout či si e-mail přečíst, zvláště když obsahuje například kupony.
Zde je však potřeba si uvědomit, že i toto posílání e-mailů a telefonáty stojí danou firmu peníze. Přeci jen, zaměstnanci, kteří tyto zprávy posílají či volají chtějí dostat zaplaceno. Také je nutné vymyslet text e-mailu, vyrobit kupony či jiné propagační materiály, a to rozhodně není zadarmo.
Nabízí se tedy otázka, zda se to obchodům vůbec vyplatí. Avšak průzkumy ukazují, že ano. Stačí totiž, aby jen malé procento v důsledku následkem takovéhoto kontaktování prodejnu navštívilo, a zisk je vytvořen. Proto, i když většina pokusů neskončí dobře, stále se tento postup vyplatí.
Dobrá, ale co když například nechceme být kontaktováni, bez ohledu na to, jak výhodná ona nabídka bude? Máme zde nějakou možnost?
Ano, máme. Stačí předem sdělit, že si nepřejeme zasílání e-mailů či telefonáty, a obchod musí naše rozhodnutí respektovat. Je to relativně nové nařízení a moc lidí o něm neví, avšak to neznamená, že jej nemůžeme využít. Jen musíme mít na paměti, že nám takto mohou utéci i skutečně výhodné nabídky.